Nowy wygląd nagłówka

W ostatnim czasie zaczęliśmy wprowadzać istotne zmiany w wyglądzie systemu. Wynika to zarówno z wymogów technicznych, jak i z naszej chęci dostosowania się do obecnych oczekiwań użytkowników.

Na pewno zauważyli Państwo poprzednie modyfikacje w podglądzie umówionych czy wykonanych wizyt, a także w przeglądzie dokumentacji medycznej. Teraz przyszedł czas na nagłówek operatora oraz nagłówek pacjenta. Poniżej opiszę wybrane elementy, ponieważ zawierają ułatwienia o których nie wszyscy wiedzą, a także nowości z których jeszcze nie mieli Państwo okazji korzystać.

WAŻNE!!

Dostępność różnych opcji wynika z nadanych Państwu uprawnień – na załączonych zdjęciach widać maksymalny zakres funkcji. Jeśli chcieliby Państwo rozszerzyć (lub zmniejszyć) swoje uprawnienia, należy zgłosić się do osoby zarządzającej nimi w danej przychodni.

Dostosowaliśmy ponadto nagłówki do rozmiaru i rozdzielczości ekranów – na tablecie czy telefonie zobaczą Państwo system o uproszczonym wyglądzie, co pozwoli na łatwiejszą obsługę np. umawiania pacjentów przez urządzenia mobilne. Docelowo ta zmiana obejmie także inne części systemu, w tym wizyty. Jeśli na swoim komputerze mają Państwo inny układ guzików lub nie ma ich w ogóle, należy sprawdzić czy korzystają Państwo z najnowszej wersji przeglądarki Mozilla Firefox (99.0 lub wyższa) oraz czy rozdzielczość ekranu jest ustawiona przynajmniej na 1366×768 px.

NAGŁÓWEK OPERATORA

Strona główna. Ta uśmiechnięta psinka to Lady – suczka rasy Jack Russell Terrier, która swoim wesołym usposobieniem wspierała pierwszych twórców naszego systemu i choć nie ma jej już z nami, pozostała maskotką firmy. Gdy ktoś się zagubi, pies przewodnik zawsze zaprowadzi do domu.

Dalej od lewej:

Koperta – moduł poczty wewnętrznej.

Zadania – Panel zadań, w którym obsługiwane są zlecenia laboratoryjne oraz usługi medycyny pracy.

Terminarz – szybki skrót dla personelu medycznego aby wrócić do swojego terminarza.

Sprzedaż – szybkie wystawianie paragonu bez wskazywania pacjenta i terminu.

Operator – po kliknięciu rozwija się lista, z której możemy wybrać kilka opcji:

Certyfikat – pokazuje stan zalogowania do certyfikatu ZUS i przekierowuje do strony logowania.

NAGŁÓWEK PACJENTA

Zależnie od uruchomionych w przychodni funkcji, z nagłówka pacjenta można:

  • w 1 linii, od lewej: skopiować systemowe id pacjenta, sprawdzić jego zadania, podejrzeć eWUŚ, dodać/podejrzeć upoważnienie do dokumentacji medycznej, dodać/podejrzeć przedstawiciela ustawowego, dodać/podejrzeć deklaracje POZ, zadzwonić (korzystając z centralki lub telefonu), wysłać e-mail, wysłać sms, podejrzeć komentarz, opis i osoby upoważnione, sprawdzić nr kartoteki.
  • w 2 linii od lewej: wejść w kartę pacjenta klikając na nazwisko, sprawdzić kraj pochodzenia, PESEL, wiek i adres (na urządzeniach mobilnych można dodatkowo pobrać adres do nawigacji) oraz flagi.

Zmieniliśmy układ guzików pacjenta, kierując się najczęściej używanymi funkcjami. Dodaliśmy także szybki podgląd Historii dokumentacji medycznej pacjenta, gdyż taka potrzeba wynikała z przeprowadzonej niedawno ankiety.

Dotychczasowy guzik Dane obecnie nazywa się Akcje i po najechaniu kursorem pokazuje dodatkowe opcje. Umieściliśmy tam obecne dotąd na pasku Uprawnienia oraz Deklaracje – ale w zamian daliśmy możliwość szybkiego wejścia do modułu Deklaracji NFZ POZ poprzez kliknięcie w guziki L|P|O|S nad nazwiskiem pacjenta.

Zdajemy sobie sprawę że zmiany zawsze wprowadzają chwilową dezorientację, ale mamy nadzieję że za jakiś czas przywykną Państwo do nowego wyglądu. Jeśli jednak coś nie działa poprawnie lub jest dla Państwa niewygodne, prosimy o kontakt na adres: biuro@blue-note.pl. Postaramy się uwzględnić uwagi, aby system jak najbardziej ułatwiał Państwu pracę.

Pozdrawiam

Katarzyna Kuczma