Aktualizacja 11.2023

W dniu dzisiejszym odbędzie się aktualizacja systemu u wszystkich klientów, która wprowadza następujące zmiany:

  • Wizyta

1. Przywróciliśmy możliwość przesuwania widoku wizyty pod spodem, gdy na pierwszym planie lekarz np. pisze smsa do pacjenta.

2. Możliwość sprawdzenia realizacji recept wypisanych w naszej i innych placówkach pacjentom uprawnionym do bezpłatnych leków, na podstawie trybu DZ (dziecko) i S (senior) oraz trybu C (ciąża). Jeśli pacjent należy do grupy +65 lub -18 program automatycznie zaznaczy tryb DZ i S. U kobiet w grupie 18+  65- można ręcznie zaznaczyć tryb C (ciąża).

Jak to zrobić?

Otwórz wizytę, wpisz hasło do certyfikatu i wybierz zakładkę e-Recepta:

a) w słowniku leków kliknij zielony guzik P1 przy konkretnym produkcie aby sprawdzić czy był on wypisywany i zrealizowany;

b) przejdź do Ostatnich e-Recept i kliknij przycisk Szukaj w P1, aby pojawiła się lista 20 ostatnich leków.

 

3. Dodany został tryb ratunkowy (BTG)

W sytuacji zagrożenia życia pacjenta można użyć tego trybu, aby sprawdzić wypisane wcześniej leki dla pacjenta. Aby to zrobić należy wejść w zakładkę e-Recepta -> Ostatnie e-recepty -> zaznaczyć tryb ratunkowy i kliknąć szukaj w P1.

4. Usprawniliśmy wypisanie leków poprzez automatycznie ustawiający się kursor aktywujący pole wyszukiwania. Oznacza to, że po wejściu w słownik można od razu zacząć wpisywać nazwę leku, bez klikania w to pole myszką.

5. Umożliwiliśmy kopiowanie wyników badań do wywiadu w autoryzowanej wizycie.

6. Naprawiliśmy usterkę dotyczącą wytłuszczania oraz stosowania czerwonego i niebieskiego koloru w formularzu Opis badania.

7. Poprawiliśmy wysyłkę NOP do Sanepidu. Po wypełnieniu formularza należy go zapisać, a następnie w Akcjach kliknąć opcję -> Wyślij do PSSE

 

 

  • Świadczenia NFZ

 

1. Dodaliśmy wyświetlanie statusów importu i walidacji świadczeń oraz produktów, ze względu na zmiany po stronie NFZ w sprawdzaniu świadczeń. Szerszy opis dodany jest w przewodniku po obsłudze świadczeń cz.1 w pkt. 3 – zachęcam do pobrania:

ŚWIADCZENIA NFZ cz.1

ŚWIADCZENIA NFZ cz.2 Rozliczenia

2. Produkty usunięte, które dostały błąd “2040570 – Brak usuwanej pozycji rozliczeniowej w systemie płatnika”, są automatycznie oznaczane statusem N czyli zablokowane do wysyłki. Błąd ten oznacza, że NFZ nie widzi tego produktu w swoim systemie i mamy go więcej nie wysyłać.

3. Umowa PSY (psychiatria) – w związku ze zmianami przepisów NFZ od 01.11.2023r. w adresie pacjenta należy wskazywać najmniejszą jednostkę terytorialną, co w praktyce dla miast: Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław i Łódź oznacza dzielnicę!

Pozdrawiamy,

Zespół blue-note