Aktualizacja 09.2022

Aktualizacja 09.2022

W ostatnich miesiącach intensywnie pracowaliśmy nad rozwijaniem usług integrujących nasz system z P1, nad interfejsami w systemie a także nad różnorodnymi usprawnieniami, aby pracowało się Państwu łatwiej, szybciej i wygodniej. Poniżej lista zmian z krótkim opisem.

Pacjent

– usprawnienia i poprawki w nowym nagłówku wykonane w oparciu o opinie użytkowników

– przypominamy także o opisie nowego nagłówka pacjenta – warte wypróbowania jest szybkie kopiowanie id, peselu i nr telefonu

– nowa ikona dokumentów pacjenta która umożliwia rozróżnienie dokumentów od upoważnień. Kliknięcie na te ikony przekierowuje odpowiednio do podglądu/dodania upoważnienia lub przeglądu dokumentów.

– naklejka dane pacjenta – dodany adres e-mail

– raport z pacjentów – nowa kolumna standardowa: uchodźca

– szybki podgląd dokumentacji medycznej pacjenta

– liczenie nieobecności pacjenta (zliczanie kliknięć „nie przyszedł”)

– możliwość wyszukiwania nazwisk dwuczłonowych (wpisanie fragmentu nazwiska wyszuka wszystkich pasujących pacjentów)

– nowy widok karty pacjenta oraz większości widoków w które można z niej wejść – tu szerszy opis

UWAGA! Wprowadziliśmy nowy podział na usługi płatne i dodatkowe, a także wizyty nadchodzące i wykonane (minione). Dodatkowo z przeglądu wizyt minionych można przejść do terminu klikając w datę/godzinę tak jak z dotąd nadchodzących.

– nowy wygląd Dokumentów pacjenta – uprościliśmy sposób dodawania i edycji szablonów wraz ze słownikiem, nowych dokumentów, poprawiliśmy przegląd dodanych dokumentów i upoważnień, poprawiliśmy wydruki.

Terminarz

– szybki podgląd dokumentacji medycznej pacjenta (bez konieczności otwierania wizyty)

– raport z terminarza – nowe kolumny standardowe: uchodźca, id świadczenia, id ZM, id usług płatnych, numer kartoteki; poprawa wyszukiwania po zerach w peselu i po świadczeniu

– szybkie dodawanie pacjenta – bez konieczności wpisywania peselu, adresu i innych danych – placówki zainteresowane tą funkcją prosimy o kontakt.

– nowa funkcja, która umożliwia umówienie dowolnego pacjenta (także nowego) bezpośrednio w terminarzu – z wymuszeniem numeru telefonu lub bez → klientów zainteresowanych włączeniem tej funkcji prosimy o kontakt

Wizyty

– poprawka przeglądarki skanów

– poprawa wyglądu i działania ważnych informacji

– poprawa pobierania ostatnich rozpoznań pacjenta

– poprawa ponawiania e-Skierowań w zakresie poradni wystawiającej

– poprawa wydruku Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia (stopień niepełnosprawności) (oszczędzamy lasy 😉 )

– w zaleceniach dodane linki: do Zaopatrzenia, gabinet.gov.pl, SIMP (program do rozliczania profilaktyki CHUK)

Medycyna pracy

– poprawka wydruku karty kierowcy

– poprawka wyglądu pieczątki na wydruku świadectwa morskiego

– usprawnienia i poprawki w karcie psychotechnicznej

– usprawnienia w orzeczeniu dla nauczyciela

– usprawnienia w karcie profilaktycznej – pobieranie czynników szkodliwych ze skierowania, poprawa formatowania w badaniu podmiotowym, wyświetlenie daty utworzenia, poprawka dot. wyświetlania polskich znaków

– uaktualnienie wydruku orzeczenia OSP

– zablokowanie edycji karty po zamknięciu zadania

UWAGA! Naciśnięcie w zadaniu guzika → Zapisz i zakończ zadanie spowoduje zablokowanie edycji karty/wizyty. Jeśli wizyta będzie jeszcze edytowana, należy wybrać guzik → Zamknij/Zapisz

Świadczenia NFZ

– nowy moduł do wysyłki faktur komunikatem FZX

– rozliczanie wielu produktów kontraktowych w 1 zestawie świadczeń – możliwość rozliczenia budżetu powierzonego w POZ https://blue-note.pl/index.php/2022/08/22/budzet-powierzony/

– nowy formularz S2 w uprawnieniach pacjenta:

Faktury

– nowy rodzaj dokumentu: proforma

– możliwość ukrycia daty wydruku

– poprawki dotyczące generowania i wydruku raportów kasowych

Inne

– Magazyn – poprawki i usprawnienia

– Zdarzenia Medyczne – poprawki do procesu wystawiania ZM i świadczeń NFZ z terminarza

– automatyzacja wysyłki ZB POZ – powiązanie produktów z umowy z grupami usług w module pielęgniarki → zainteresowane podmioty prosimy o kontakt

– usprawnienia w raporcie z Archiwum – daty brakowania, możliwość sortowania

– usprawnienia w module Usługi dodatkowe

– raport z usług – nowy parametr – numer telefonu pacjenta

– listy oczekujących – poprawa wyświetlania poprzez dodanie paginacji (numerowanie stron)

– blokada edycji i usuwania paragonów, jeśli posiadają one już numer fiskalizacji

– aktualizacja skierowania na leczenie uzdrowiskowe

Komórki organizacyjne (poradnie)

Zauważyli Państwo na pewno że nazwy niektórych komórek mają dopisek „Nieprawidłowa”. Wynika to z naszych prac mających na celu uporządkowanie słowników komórek i wyeliminowanie nieistniejących.

Prosimy o systematyczne odwiązywanie od personelu komórek z dopiskiem „Nieprawidłowa”, pomijanie ich podczas przyjmowania e-skierowań itd.

Docelowo wszystkie te komórki powinny zostać wyeliminowane z obiegu.

Wszystkie prawidłowe komórki można wyszukać w rejestrze RPWDL: https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl/RPM/SearchEx?institutionType=W

Pozdrawiam,

Katarzyna Kuczma