W dniu 28.07 zaobserwowaliśmy problemy techniczne z systemem eWUŚ, a od 29.07 praktycznie jest on niedostępny. Pragniemy Państwa uspokoić – awaria jest niezależna od nas i z pewnością wkrótce zostanie naprawiona. Spowolnienie systemu które Państwo obserwują jest efektem tej awarii i ustąpi gdy tylko eWUŚ zostanie przywrócony do działania. Poniżej komunikaty NFZ:
“Informujemy, że w związku z problemami technicznymi systemu eWUŚ mogą występować przerwy w dostępie do systemu. Prowadzone są prace nad przywróceniem systemu do pełnej funkcjonalności.”
źródło: https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/system-ewus-problemy-techniczne,7772.html
“W przypadku braku możliwości sprawdzenia uprawnień w systemie eWUŚ, zgodnie z prawem [1] pacjent może potwierdzić swoje uprawnienia jednym z dokumentów poświadczających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej lub złożyć stosowne oświadczenie.” [1] Ustawa z 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. 2004 Nr 210 poz. 2135)”
Pozdrawiam,
Katarzyna Kuczma