Przypominamy, że:
- 17.03.2022 zmienił się sposób logowania do RPWDL, czyli serwisu w którym obsługują Państwo swoją księgę rejestrową i certyfikaty do P1. Jeśli jeszcze nie przygotowali Państwo nowych dostępów, należy to zrobić JAK NAJSZYBCIEJ!!! Dotąd logowanie odbywało się bezpośrednio na stronie RPWDL, jednak obecnie odbywa się ono przez e-PLOZ (Elektroniczna Platforma Logowania Ochrony Zdrowia).
- 12.07.2023 zmieni się sposób logowania do RPWDL na taki, który będzie wykorzystywał wyłącznie login.gov.pl (profil zaufany/ moje ID/ e-dowód) https://ezdrowie.gov.pl/portal/artykul/wazna-zmiana-sposobu-logowania-do-rpwdl
Bez działających danych logowania do tego serwisu, nie da się wygenerować nowych certyfikatów gdy wygasną obecne dostępy do P1. Oznacza to zablokowanie możliwości wysyłki m.in e-recept i e-skierowań. Nie będą też Państwo mogli wykonywać żadnych operacji na księdze rejestrowej.
Co należy zrobić?
1. Wejść na stronę https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl/ i kliknąć guzik Zaloguj się (na poniższym obrazku) – zostaną Państwo przekierowani do e-PLOZ.
2. Utworzyć NOWE konto w e-PLOZ i zalogować się za pomocą login.gov.pl.
3. Kliknąć guzik Zmigruj uprawnienia.
4. Zalogować się starym loginem i hasłem do RPWDL.
5. Sprawdzić czy po migracji do konta podpięta jest właściwa księga rejestrowa np. poprzez wejście w listę wysłanych wniosków – powinna się wyświetlić lista z poprzednimi wnioskami o dostęp do P1.
Instrukcja CeZ: https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl/Instrukcja_ePLOZ.pdf
W przypadku trudności, trzeba spróbować zresetować hasło podając adres e-mail który podpięty był do konta – link do ustawienia nowego hasła przyjdzie na adres e-mail podany w RPWDL.
Jeśli nie uda się Państwu zalogować do RPWDL, należy wysłać e-mail do CeZ na adres: [email protected] i w treści podać: numer księgi, NIP placówki, 3 ostatnie cyfry numeru PESEL osoby która loguje się do RPWDL, poprzedni login używany podczas logowania do RPWDL (wykorzystywany przed 17.03.2022) lub jeśli nie pamiętają Państwo poprzedniego loginu – adres mailowy powiązany z kontem.
Zalecamy by przejść przez logowanie w e-PLOZ na spokojnie i z wyprzedzeniem, aby uniknąć nerwów gdy wygasną certyfikaty. Proszę także zapisać dane logowania w bezpiecznym miejscu aby móc z nich skorzystać gdy będą potrzebne.
Kiedy wygasa certyfikat?
W wielu placówkach wygasa on w tym roku. Aby sprawdzić dokładną datę, należy wejść do naszego systemu, Menu -> moduł Administracja -> Zarządzanie certyfikatami i sprawdzić datę ważności. Jest to termin w którym placówka straci połączenie z P1 – najlepiej kilka dni wcześniej wygenerować nowe certyfikaty .p12 i wysłać je na nasz e-mail do wczytania.
Pozdrawiam,
Katarzyna Kuczma